در کنار عوامل متعددی که در موفقیت افراد علاقه مند به فعالیت بازاریابی شبکه ای مؤثر هستند، شرکت مهم ترین نقش را به خود اختصاص داده است.
انتخاب یک شرکت معتبر برای بازاریابی شبکه ای بسیار سخت است؛ زیرا شما باید شرکتی را انتخاب کنید که در آن بتوانید رشد کنید و دوستان و آشنایانتان را به رشد و پیشرفت برسانید. شاید در ظاهر قضیه فکر کنید که اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای در دنیا شرایط یکسان دارند، اما ما در این یادداشت سعی داریم تا نشانه های یک شرکت معتبر بازاریابی شبکه ای را به شما متذکر شویم. چند عاملی که نشان دهنده یک شرکت معتبر می باشد به شرح زیر است :
یک شرکت معتبر در ابتدای امر باید از توانمندی لازم برخوردار باشد، این شرکت نه تنها باید از نظر مالی قدرت کافی را داشته باشد، بلکه مدیریت آن را باید افراد باتجربه و متخصص در زمینه حرفه تولید و بازاریابی تشکیل داده باشند.
مدیرانی که با برنامه ریزی های تجاری به موقع در زمان های حیاتی، شایستگی خود را به اثبات برسانند. ( برای مثال طرح ها و برنامه هایی که در فصول مختلف برای رفاه و افزایش درآمد بازاریابان در نظر گرفته می شود). مدیرانی که انگیزه کافی به نیروهای خود تزریق کنند از بهترین مدیران بازاریابی شبکه ای می باشند .
دومین مقوله یک شرکت بازاریابی معتبر، داشتن اصول آموزشی بروز با متدهای روز جهانی است. تا نیروهای فروش بتوانند با اطلاعات کافی و صحیح فعالیت خود را ادامه دهند. مهمترین وظیفه شرکت آموزش است تا با این آموزش ها بازاریابانی حرفه ای و به نوعی کارشناس فروش حرفه ای روانه بازار کند. ( برای مثال شرکت شبکه بادران، از ابتدا پیشرو در آموزش بوده است و برای نیروهای خود واحد علمی ، کاربردی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای را تاسیس کرد و حتی با ساخت و راه اندازی استودیویی مجهز اقدام به تولید فیلم های آموزشی مختلفی نمود تا به این روش بتواند بازاریابان قوی و کاربلدی را آموزش دهد).
برای یک بازاریاب داشتن محصول با کیفیت و کامل بودن سبد محصولاتش یک مزیت است، به این دلیل که اگر شرکت از محصولات کامل و با کیفیت استفاده نکند، کار بازاریابان سخت می شود. محصولات باید از نظر قیمت هم برای رقابت حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد تا نیروهای فروش دغدغه ای از بابت محصول نداشته باشند.
اما این پایان ماجرا نیست؛ یعنی ارائه محصول مناسب و آموزش های لازم برای یک بازاریاب کافی نیست. بلکه باید حمایت های پس از فروش نیز شرکت داشته باشد. تا بتوانند نیروهای فروش براحتی از آن مرکز ( امور بازاریابان) استفاده کنند.
باید شرکت نهادی را در خود جای دهد، تا بازاریابان بتوانند از آن طریق به سوالات و مشکلات قانونی خود رسیدگی کنند.
در پایان ، داشتن نگاهی ویژه به موضوع درآمد و پورسانت بازاریابان می باشد ، طرح بازپرداخت به گونه ای باشد که پورسانت ها به صورت عادلانه توزیع گردد و خرده فروش را تشویق کنند.
با نگاهی بدون اغماض به این عوامل موفقیت برای بازاریاب، اولین تصویری که از یک شرکت بازاریابی موفق و معتبر در ایران تداعی می شود، قطعا فقط بادران است.