همیشه اولین ها فرق دارند؛ اولین دیدار، اولین دوست و اولین کار. خلاصه برای ما انسان ها، اولین ها همیشه متفاوت هستند. برای بنده، بعد از دو هفته فعالیت در شرکت شبکه بادران علیرغم سالها تجربه یکی از این اولین ها اتفاق افتاد؛ حضور در اولین سمینار پس از ورود به شبکه جهانی بادران یعنی دومین سمینار بازاریابی کسب و کار که توسط واحد علمی کاربردی بادران برگزار می شد .
پیش از این تعریف هایی شنیده بودم، از همکاران قدیمی در مورد چگونگی جو و انرژی مثبتی که این گردهمایی ها از خود نشان می دهند. این تعاریف باعث شده بود که خودم را برای این گردهمایی 700 نفره ( البته این تعداد فقط بخش خیلی اندکی از نیروهای فروش شرکت بود ) آماده کنم.
در حال حاضر سه شنبه شب 2 خرداد ماه 96 است و این همایش طبق تقویم کاری ما، چهارشنبه 3 خرداد ماه، برگزار می شود. کمی استرس وجود دارد و این باعث می شود که به راحتی خوابم نبرد به جهت اینکه سوالات زیادی در ذهنم وجود داشت، اینکه 700 نفر از جای، جای ایران برای یک همایش خود را قرار است به شرکت بادران برسانند. به چه دلیل ؟! چه چیز باعث می شود که از شرق، غرب، شمال و جنوب همراهان همیشگی بادران خود را به شرکت بادران برسانند ؟ از این دست سوالات زیاد بود، که چشم هایم سنگین شد و به خواب رفتم. ساعت 7 صبح بود که با صدای گوشی تلفن از خواب برخواستم و سوار بر ماشین به سمت شرکت حرکت کردم و به شبکه بادران رسیدم، جلوی در ورودی تا چشم کار می کرد، زن و مرد منتظر ورود به داخل شرکت بودند، صف های طولانی که چشم نوازی می کرد.
پیش از این انواع سمینارها و همایش ها را تجربه کرده بودم، البته هیچ کدام با استقبال روبرو نمی شدند. در میان جمعیت تعدادی از دوستان با لباس محلی از سیستان و بلوچستان آمده بودند و البته خوشحال، گویی بعد مسافت آنها را اذیت نکرده بود. نزدیک تر رفتم تا مقداری با کسانی که از اقصی نقاط ایران برای حضور در دومین سمینار تخصصی مدیریت کسب و کار خود را به شبکه جهانی بادران رسانده بودند، گپ و گفتی داشته باشم. همان طور که دوستانم گفته بودند شرکت کنندگان از یزد، اصفهان، شیراز، مازندران، سیستان و بلوچستان، لرستان و .... خلاصه از هرکجای ایران، که فکرش را کنید خود را به شرکت رسانده بودند. جواب هایی شنیدم که ابتدا افسوس خوردم که چرا انقدر دیر به جمع یاران بادران اضافه شدم و خوشحال از اینکه در مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفتم. مگر می شود شما هزار کیلومتر مسافت را طی کنید فقط برای یک همایش ؟ بله می شود با بادران هزاران کیلومتر رفت و سعادتمند شد.
وقتی که با بازاریاب ها صحبت می کردم، همه خوشحال، اکتیو و پر از انرژی بودند و قدردان مدیرانی بودند که این بستر را فراهم کردند تا بتوان پله های ترقی و پیشرفت را در آن تجربه کرد. جایی که اگر بخواهید به میزان تلاش خود، ارتقا پیدا می کنید. در حال صحبت با شرکت کنندگان بودیم که همزمان به سمت سالن همایش فرشته های باد شرکت رهسپار شدیم.
سالن همایش مملو از بازاریاب های بادران و مسئولین واحد علمی کاربردی بادران شد. با سرود ملی کشورمان سمینار ساعت 9:40 دقیقه آغاز و پس از آن مجری برنامه از شرکت کنندگان درخواست کرد که دست بادرانی بزنند. زمانی که حاضرین در سالن به صورت یکنواخت آن دست مخصوص و ویژه را به صورت هماهنگ اجرا کردند، به قدرت بادران پی بردم. سالن سرشار از انرژی، اکسیژن و هوای تازه بود. آری اینجا شبکه جهانی بادران است، جایی که مدیران دلسوز آن برای همه چیز برنامه دارند. از نظر ورزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و .... قدم های مثبت و رو به رشدی را برداشته است.
همایش با مجهزترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری توسط 2 دوربین و کرین تصویربرداری می شد. برای این همایش سخنرانان مطرحی به ایراد سخنرانی پرداختند از پروفسور علی اکبر فرهنگی (پدر علم مدیریت ارتباطات و استاد دانشگاه اوهایو آمریکا ) گرفته تا دکتر کیوان کیان (پدر علم استعداد یابی و مدیر شرکتCrest Inter Way مالزی )، دکترعلی شاه حسینی محقق و پژوهشگر و دکتر شهرام اسلامی دکترای روانشناسی عضو بنیاد نخبگان.
این یادداشت نگاهی دلی از خبرنگار جدید شبکه جهانی بادران به یک سمینار در بادران بود . لازم بذکر است طی روزهای آتی کلیپ تصویری این سمینار برای استفاده بازاریاب های عزیز روی سایت قرار می گیرد.