کارخانههای نازگل شرکت شبکه بادران در کوران مشکلات اقتصادی با مدیریتی کارآمد نه تنها تولیدات خود را افزایش دادند، بلکه با افزایش نیروی انسانی در رونق اشتغال نیز نقش بسیار مهمی ایفاء کردند و این اقدامات به حدی بود که باعث تعجب اهالی اقتصاد شد. این دو کارخانه با استفاده از بهترین مواد اولیه، ضمن تولید محصولات باکیفیت ایرانی، کمترین افزایش قیمت را اعمال کردند و توانستند از طریق بازاریابیشبکهای میزان فروش خود را همچنان در بالاترین سطح حفظ کنند و به قول کارشناسان، بادران نقشه عبور از بحران اقتصادی را در اختیار داشته و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرده است.
با این مقدمه تصمیم گرفتیم تا گفتگویی را با مهندس مجید کرمی، مدیر کارخانههای نازگل انجام دهیم تا از این طریق از وضعیت تولید و کیفیت محصولات اطلاعات بیشتری کسب کنیم. وی در خصوص تولیدات این کارخانهها خاطرنشان کرد: هر چند اقتصاد کشور از مدتها قبل به دلیل تحریم در بحران قرار داشت و شاهد تورم شدید قیمتها بودیم، اما کارخانههای نازگل با مدیریتی هوشمند توانستند، مواد اولیه مطلوبی را تهیه و محصولات باکیفیتی را روانه بازار کنند و امروز برند بادران دارای چنان اعتباری است که میتواند حتی با محصولات مشابه خارجی رقابت کند که این اعتماد نتیجه سالها تلاش و کوشش است که به راحتی به دست نیامده است. معتقدم کارخانههای نازگل در سختترین شرایط اقتصادی، بالاترین بازدهی را داشته و میتوانند الگوی مناسبی برای سایر شرکتها باشد، البته بعضی از اتفاقات اصلاً قابل پیشگیری نیست به عنوان مثال قیمت مواد اولیه سلولزی بسیار افزایش پیدا کرده که این موضوع روی قدرت خرید مردم تأثیر منفی گذاشته است.
مهندس کرمی در ادامه تصریح کرد: مسوولان اقتصادی نهایت تلاش خود را انجام میدهند، اما برای برون رفت از وضعیت کنونی باید ابتدا تحریمها برداشته شود، چون اکثر تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه دچار مشکلات جدی هستند و همچنین ثبات در قیمت ارز نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، چون این موضوع کارخانهها را در قیمتگذاری دچار مشکل میکند. واقعیت این است که کارخانههای نازگل همواره سعی کردهاند، محصولات باکیفیتی را در اختیار بازاریابها و مردم قرار دهند و استفاده از صنعت بازاریابیشبکهای نقشه عبور بادران از بحران محسوب میشود و امیدوارم که در آینده این شرکت بتواند با قدرت بیشتری محصولات خود را در بازارهای داخلی و بینالمللی عرضه کند.
وی در ادامه افزود: محصولات کارخانههای نازگل دقیقاً به دلیل کیفیت عالی و قیمت مناسب در کوتاهترین زمان در اختیار مصرفکننده قرار میگیرد و این موضوع از افتخارات شرکت شبکه بادران محسوب میشود، اما با تمام این اوصاف مهمترین چالش کارخانههای نازگل چند برابر شدن قیمت مواد اولیه است که تمامی کشور را تحت تأثیر قرار داده است و امیدوارم که این موضوع در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود.
مهندس کرمی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند کارخانههای نازگل با تولید محصولات باکیفیت، اعتماد بسیاری از توزیعکنندگان و مصرفکنندگان را جلب کردهاند، اما مهمترین دلیل موفقیت بادران استفاده از صنعت بازاریابیشبکهای است، چون در این روش ضمن حذف دلالها، محصولات به صورت مسقیم و بدون هیچ افزایش قیمتی به دست مصرفکننده میرسد و این مسیری است که کشورهای اقتصادی دنیا سالها قبل تجربه کرده و به نتایج ایدهآلی رسیدهاند، به همین دلیل پیشنهاد میکنم که سایر تولیدکنندگان نیز بازاریابی شبکهای را سرلوحه خود قرار دهند و از روشهای آن بهرهمند شوند. لازم است تأکید کنم که در بازاریابی شبکهای بازار هدف کاملاً مشخص است و تولیدکننده میتواند به راحتی محصول خود را در اختیار مخاطبان قرار دهد.