تلفن تماس: 021-45863
اطلاعیــه شماره 2826

مسوول واحد امور شعب شرکت شبکه بادران مطرح کرد: پیشرفت در سایه قانون

شنبه، 28 فروردين ماه 1400

 شرکت شبکه بادران از زمان تأسیس تاکنون ضمن راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدی متعدد همواره در حال رشد و گسترش بوده به همین دلیل در طول این 10 سال فعالیت، دائم در کانون توجه قرار گرفته است. در همین راستا مدیران ارشد شرکت شبکه بادران به منظور پاسخ به علاقه مردم سراسر کشور دست به ابتکاری جالب و قابل توجه زدند و آن افتتاح شعب بادران در اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها بود. این اقدام مدیران ارشد شرکت شبکه بادران آن‌قدر مورد استقبال قرار گرفت که امروز در این شرکت واحدی به عنوان مدیریت امور شعب به صورت تمام‌وقت با مسوولیت آقای حسین نصرآبادی در حال فعالیت است. به همین دلیل در این شماره از هفته‌نامه صفرتاصد گفتگویی را با ایشان انجام دادیم که بدون تردید برای فرشته‌های باد در تمامی نقاط ایران جالب توجه خواهد بود.
لطفاً خود را معرفی کنید؟
اینجانب حسین نصرآبادی هستم که از اوایل سال 1393 همکاری خود را با شرکت معظم بادران آغاز کردم و امیدوارم با توکل به خداوند و استعانت از او بتوانم خدمات شایسته‌ای به بادرانی‌های عزیز ارائه کنم. از زمانی که همکاری خود را با این شرکت آغاز کرده‌ام تاکنون همیشه شاهد رشد و شکوفایی بادران بوده‌ام و این ویژگی را در کمتر سازمانی می‌توان مشاهده کرد و واحد امور شعب برای هماهنگی با مدیران ارشد بادران، سخت تلاش کرده تا همپای آن‌ها حرکت کند.
در مورد وظایف سازمانی خود توضیح دهید؟
با توجه به عملکرد شرکت بادران در حوزه تولید و توزیع محصولات باکیفیت ایرانی و همچنین ایجاد شغل با کمترین سرمایه این روزها شاهد استقبال بسیار زیاد مردم از بازاریابی شبکه‌ای هستیم و با این روند حتماً در آینده‌ای نزدیک بادران تبدیل به قطب نتورک‌مارکتینگ در کشور و حتی جهان خواهد شد، با این شرایط طبیعی است که درخواست‌های فراوانی برای ایجاد شعب بادران در سایر شهرها به دست ما برسد که البته بعد از بررسی‌های لازم و دریافت مجوز‌های قانونی، شرکت مجوز را بعد از تحویل از وزارت صنعت و معدن در اختیار متقاضی قرار می‌دهد. اما اگر بخواهم دقیق‌تر وظایف واحد امور شعب شرکت بادران را توضیح دهم، شامل: اخذ مدارک لازم از متقاضیان و بررسی درخواست‌ها به منظور مشخص شدن احراز شرایط اخذ مجوز، انجام مکاتبات لازم از وزارت صنعت و معدن و تجارت جهت شعبات جدید و همچنین جهت آن دسته از  شعباتی که تغییر نشانی و مسوول دارند، استعلام آدرس و همچنین مسوولان شعبات از مبادی ذیربط، به‌کارگیری مسوولان شعبات و عقد قرارداد به منظور برقراری نظم و امنیت و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی، عقد قرارداد با متقاضیان شعبات و اخذ تضامین لازم از آن‌ها، اخذ درخواست افرادی که متقاضی همکاری جهت تصدی مسوولیت شعبه‌ها را دارند، دریافت بیلان عملکرد و همچنین لیست حضور و غیاب مسوولان شعب به صورت ماهیانه، تهیه لیست جهت پرداخت حقوق مسوولان شعب به صورت ماهیانه، صدور مجوز داخلی شرکت شبکه بادران گستران برای شعبات، تحویل فایل بنرهای آموزشی از قبیل آرم شرکت، استاندارد و قوانین و مقررات برنامه جامع آموزشی‌ بادران و همچنین بنر محصولات بادران، تابلو، پرچم و سایر موارد، تهیه لیست شعبات دارای مجوز با آخرین تغییرات به سازمان ثبت شرکت‌ها و روزنامه رسمی کشور و در نهایت تنظیم فرم گام پنجم به منظور پرداخت ماهیانه اجاره بها شعبات است.
اگر فردی متقاضی اخذ مجوز شعبه بادران باشد، باید چه مراحلی را طی کند؟
در وضعیت کنونی افراد زیادی هستند که دنبال دریافت اخذ مجوز ایجاد شعبه بادران در شهرهای خود هستند، ولی واقعیت این است که شرکت بادران برای صدور مجوز دارای یکسری قوانین و مقررات خاصی است تا این شعبه‌ها بتوانند به علاقه‌مندان خدمات قابل قبولی را ارائه کنند. افرادی که تمایل به ایجاد شعبه در شهر خود هستند، باید این مراحل را طی کنند: ارائه مدارک لازم توسط متقاضی و تکمیل فرم‌های مربوطه در خصوص تقاضای مجوز فعالیت شعبه، بررسی وضعیت شخص متقاضی و همچنین احصاء مواردی از قبیل محل سکونت فرد متقاضی در شهرستان مورد تقاضا، داشتن بیش از شش ماه عضویت در شرکت شبکه بادران، معرفی متقاضی به گروه Kadبه منظور ارزیابی افراد از نظر شناخت پلن و محصولات تولیدی شرکت، معرفی به بازرسی به منظور تأیید صلاحیت (نداشتن تخلف)، تنظیم فرم و ارسال به ITجهت بررسی فروش جایگاه شخصی  و تیمی، ارائه درخواست به مدیرعامل محترم شرکت و تأیید تقاضا،اخذ مدارک لازم از مسوول شعبه و معرفی به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأیید، اخذ آدرس شعبه و اعلام به اماکن ناجا به منظور تأیید مکان شعبه، ابلاغ تأیید مسوول و مکان شعبه به فرد متقاضی به منظور عقد قرارداد اجاره‌نامه مکان شعبه و ارائه کد رهگیری برابر فرمت مصوبه به امور شعب، ارسال اجاره‌نامه و کد رهگیری به همراه مدارک مسوول شعبه به صنعت و معدن جهت اخذ مجوز فعالیتو همچنین اخذ مجوز فعالیت شعبه و ابلاغ به مسوول و متقاضی دفتر است.
لطفاً بفرمایید که مکان شعبه باید دارای چه شرایطی باشد؟
متأسفانه افراد زیادی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی گمان می‌کنند که در هر محلی می‌توانند شعبه بادران را راه‌اندازی کنند در صورتی که اصلاً این‌طور نیست و حتی در این مورد دقت و حساسیت زیادی اعمال می‌شود. اتفاقاً این سوال بسیار مفید و مهم است و با مطالعه آن تمامی بادرانی‌ها در جریان قوانین محل شعبه قرار می‌گیرند. ببینید تمامی شعبات شرکت شبکه بادران باید دارای شرایطی به این شرح باشند که محل شعبه باید مورد تأیید اماکن ناجا قرار گیرد، مساحت شعبه  حداقل دارای  65 متر بنای مفید بوده باشد، مکان شعبه جهت فعالیت باید دارای کاربری آموزشی، تجاری و یا اداری باشد، تجهیز شعبه به امکانات اداری از قبیل میز و صندلی و سیستم رایانه، تجهیز به امکانات آموزشی، تجهیر به دوربین مداربسته،  تجهیز دفتر به وسایل گرمایشی و سرمایشی ، کپسول آتش‌نشانی ، جعبه کمک‌های اولیه، نصب صندوق انتقادات و پیشنهادات و همچنین تابلو اعلانات، نصب تصویر پروانه کسب و مجوز تأسیس شعبه، نصب تابلو با طرح مصوب شرکت بر سر در شعبات، همراه داشتن و نصب کارت شناسایی بازاریابان بادران گستران جهت تردد در شعبه، رعایت اصول شرعی، قانونی، اخلاقی و حفظ شئونات اسلامی و پوشش حجاب (خواهران)، رعایت مبحث تفکیک در کلاس‌های آموزشی و در نهایت استفاده از مکان شعبه صرفاً جهت آموزش بازاریابان است.
اگر یکی از مدیران شعبه یا محل آن تغییر کند، چه مسیری باید طی شود؟
تغییر مدیران شعب و همچنین تغییر محل فعالیت آن‌ها از جمله موضوعات کلیدی و گسترده واحد امور شعب محسوب می‌شود و این واحد مراجعه بسیار زیادی در خصوص تغییر آدرس شعبه دارد که البته این موضوع دارای قوانین خاص خود است. اگر مدیر شعبه‌ای قصد تغییر محل شعبه خود را داشته باشد باید مراحلی چون مراتب حداقل یک ماه قبل از اتمام تاریخ اجاره به صورت مکتوب توسط مسوول شعبه برابر فرم مصوبه به این قسمت گزارش گردد،  آدرس مکان جدید به همراه کد پستی و تاریخ استقرار در آن مکان اعلام گردد،  اصل قرارداد اجاره‌نامه و همچنین اصل کد رهگیری ( برابر فرمت مصوبه ) به این قسمت تحویل گردد،   محل شعبه باید توسط اماکن ناجا مورد تائید قرار گیرد، در صورتی که مکان جدید شعبه از طریق  اماکن مورد تأیید قرار نگرفت بدوا علت عدم تأیید توسط متقاضی مرتفع و مراتب به این قسمت گزارش تا اقدامات بعدی پیرامون اخذ مجوز انجام گیرد، بدیهی است شعباتی که دارای مجوز می‌باشند پس از اتمام تاریخ اجاره در همان مکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، نیازی به اخذ کد رهگیری نبوده و صرفاً با عقد قرارداد اجاره‌نامه و تحویل آن به این قسمت به فعالیت خود ادامه دهند.
اما در مورد تغییر مسوول شعبه نیز باید موارد خاصی رعایت شود. در صورتی‌که مسوولان شعب به هر علت از ادامه همکاری به شرکت خودداری نمایند مراتب باید یک‌ماه قبل از اتمام همکاری به صورت مکتوب گزارش شود، متقاضی شعبه موظف است برابر شرایط ابلاغی ضمن تعامل و راهنمایی  مسوول شعبه یک‌نفر را به عنوان متصدی جدید انتخاب و مدارک لازم از وی اخذ و ارسال نماید، علاوه بر مدارکی که از فرد منتخب اخذ می‌گردد یک‌برگ تعهد محضری نیز باید تنظیم و  تحویل نمایند، در صورت تأیید توسط مبادی ذیربط مراتب به مسوول جدید ابلاغ تا نسبت به عزیمت به این قسمت و عقد قرارداد و توجیهات لازم و تحویل فرم‌های مربوطه به وی اقدام گردد و پس از اعلام و ارسال مدارک لازم به مرکز اصناف و وصول مجوز موارد به فرد ذینفع و متقاضی شعبه ابلاغ تا نسبت به شروع به کار اقدام و نتیجه گزارش شود.
صحبت پایانی؟
امیدوارم این مطالب برای تمامی بادرانی‌های عزیز مفید بوده باشد چون سوالات بسیاری در این خصوص ایجاد شده بود که این هفته‌نامه می‌تواند مرجع خوبی برای راهنمایی افراد باشد. واقعیت این است که شرکت بادران از سال 93 که من در آن فعال هستم تاکنون روند صعودی بسیار ایده‌آلی داشته است به همین دلیل معتقدم که شعب شرکت بادران در سایر شهرها نیز باید دارای چنین ویژگی باشند و در نهایت برای تمامی بادرانی‌های عزیز آرزوی موفقیت و سلامتی می‌کنم.

مسوول واحد امور شعب شرکت شبکه بادران مطرح کرد: پیشرفت در سایه قانون