بادران TV، اولین رسانه تصویری بازاریابی شبکهای ایران در بخش سی و هفتم(آخرین قسمت در سال 99) میزبان علی رستمانی، توزیعکننده ارشد شرکت شبکه بادران بود و در خصوص عوامل موفقیت در نتورکمارکتینگ و شرکت شبکه بادران توضیحات بسیار مفیدی ارائه شد که بدون تردید برای بازاریابان بسیار جذاب خواهد بود.
احساس شما از حضور در استودیو بادران TVچیست؟
بسیار خوشحال هستم و امیدوارم که صحبتهای تأثیرگذار و مفیدی داشته باشیم، چون در شرکت شبکه بادران بینش بسیار قدرتمندی توسط مدیران ارشد آن حکمفرما شده و باید ما نیز در مسیر آن حرکت کنیم و البته میخواهم از این طریق به مهندس سیده شهره موسوی(مدیر عامل شرکت شبکه بادران) به خاطر انتخاب شایسته در فدراسیون فوتبال تبریک عرض کنم و این موضوع افتخاری بزرگ برای تمامی بادرانیها محسوب میشود.
قبل از بازاریابی شبکهای چه شغلی داشتید؟
در گذشته استخدام رسمی شرکت ایرانخودرو بودم و مدتی هم به عنوان مدیر فروش فعالیت میکردم که در نهایت در تاریخ 10 دیماه 92 به شرکت بادران معرفی شدم و حالا بعد از گذشت سالها تلاش از وضعیت خود بسیار راضی هستم و از این بابت خداوند را شکر میکنم و هرگز به بازنشستگی فکر نمیکنم، چون آن را مربوط به سقف فکری انسانها میدانم و اگر در نتورکمارکتینگ با علاقه و عشق حرکت کنید، حتماً موفق خواهید شد و این شغل در واقع انسان را از نظر فکری، مادی و معنوی دچار تغییرات بسیار مفیدی میکند.
چرا به نتورکمارکتینگ جذب شدید؟
تجربهام میگوید که در هر کاری باید استمرار و ریشهدار شد. در گذشته با وجود شغلهای کارگری و کارمندی به تغییر بسیار فکر میکردم و همیشه دنبال فرصتی برای پیشرفت بودم و در نهایت بعد از چند سال به نتورکمارکتینگ معرفی شدم. معمولاً بهترین فرصتها در بدترین شرایط به وجود میآید و با اینکه زمان زیادی را صرف نتورکمارکتینگ میکنم، ولی از این شغل احساس بسیار خوبی داشته و از آن لذت میبرم.
آیا تمام مسیر نتورکمارکتینگ لذتبخش است و یا فقط زمان موفقیت؟
احساس خوب را از زمان ثبتنام و آموزشهای اولیه تجربه کردم و این در حالی بود که هنوز هیچ ورودی و یا پورسانتی نداشتم و بسیاری مرا رؤیاپرداز میدانستند، چون از همان ابتدا به موفقیتهای سال 1400 فکر میکردم و با ثبت جزئیات اهداف، تصویرسازی ذهنی بسیار ایدهآلی را به وجود آوردم که این موضوع در نهایت مرا در مسیر صحیح بازاریابی شبکهای و آموزش قرار داد. البته در ابتدا تجربه کافی نداشتم، ولی به کمک اساتید حرفهای پلههای ترقی را طی کردم و با تکیه بر نقاط مثبت، تعهد کاری خود را افزایش دادم.
چه کسانی میتوانند از نتورکمارکتینگ جواب بگیرند؟
ذهنیت مثبت به تنهایی برای موفقیت کافی نیست، بلکه یکسری عوامل برای دستیابی به اهداف، نقش مکمل و کلیدی ایفا میکنند. طبیعی است هر فردی در روز اول با دیدگاه خاصی وارد نتورکمارکتینگ میشود، ولی تنها افرادی به موفقیتهای ریشهدار میرسند که دارای چشمانداز بلندمدت باشند و با برنامه 5 یا 10 ساله در مسیر حرکت کنند. نتورکمارکتینگ به میزان تغییرات و ذهنیت آدمها بستگی دارد و اگر به کمک منطق و تفکر با چالشها روبرو شویم در نهایت باعث رشد میشود. اگر در نتورکمارکتینگ زمان مفید صرف کرده و مطابق با اصول و چارچوب بادران حرکت کنیم، بدون تردید موفق خواهیم شد.
لطفاً کتابی را برای علاقهمندان معرفی نمایید؟
کتابهای حکایت دولت فرزانگی، چه کسی پنیر مرا جابجا کرد و قورباغه بسیار مهم و جذاب هستند، ولی مطالعه کتاب اهمیت زیادی ندارد، بلکه تصمیم به تغییر اولویت دارد. این کتابها بسیار مهم هستند به شرطی که آنها را درک و عملی کنیم. ما در نتورکمارکتینگ چیزی به نام شکست نداریم و اگر متفاوت تفکر و برنامهریزی کنیم، حتماً موفقیت حاصل میشود و تنها زمانی که دیگر این صنعت را کنار بگذاریم، شکست خوردهایم.
صحبت پایانی؟
امیدوارم در هر کجای جهان نتورکمارکتینگ انجام میدهید، برای رشد و پیشرفت خود حساب باز کنید و با ثبت اهداف، تغییرات اساسی را شروع کرده و از این طریق دنیا را متحول کنید.