یکی از مهمترین عوامل موفقیت در نتورکمارکتینگ آموزش است، در همین راستا شرکت شبکه بادران با احداث ساختمان آموزش و برگزاری دورههای تخصصی مختلف، ضمن حمایت از بازاریابان، سعی در افزایش میزان آگاهی و مهارت آنها در زمینههای گوناگون دارد. به همین منظور یک روز جمعه به میان خیل عظیم بازاریابهای شرکت شبکه بادران رفتیم تا از چگونگی برگزاری دورهها و همچنین نظرات آنها از نزدیک جویا شویم.
آینده را بسازیم
در ابتدا با محمد مهدی رئوفی راد، دانشآموز کلاس نهم، آشنا شدیم. او با تجربهای 2 ماهه در زمینه صنعت بازاریابی از آرزوهای خود گفت و اینکه در گذشته به دنبال کسب مهارت در رشته حسابداری بوده است تا اینکه از طریق یکی از دوستان خود با این صنعت آشنا شده و در این مدت با علاقه بسیار زیاد به صورت تماموقت مشغول نتورکمارکتینگ است. وی در مورد بازاریابی شبکهای و شرکت بادران گفت: شرکت بادران در این مدت کوتاه به من آموخته که نباید منتظر آینده باشم، بلکه باید خود آن را بسازم. از زمانی که بازاریابی شبکهای را شروع کردم نسبت به سایر شرکتها نیز اطلاعاتی کسب کردم و متوجه شدم که در میان آنها، فقط بادران فعالیتی رسمی، قانونی و قابل اعتماد دارد.
وی ادامه داد: در آینده بازاریابی شبکهای را به عنوان شغل ثابت خود انتخاب خواهم کرد و یکی از اهداف مهم من تشکیل گروهی مخصوص جوانان است که البته تاکنون به بخشی از آن دست پیدا کردهام به نحوی که بزرگترین فرد گروه، تنها 21 سال سن دارد و اطمینان دارم این صنعت در آینده تبدیل به یکی از بهترینهای جهان خواهد شد و بادران مانند همیشه در این حوزه پیشتازی خواهد کرد. از هم سن و سالان خود میخواهم که حتماً به ساختمان آموزش بادران بروند و با شرایط کار آشنا شوند، چون بازاریابی شبکهای برای افرادی که دنبال موفقیت هستند، بسیار مناسب و ایدهآل است.
شغل خانوادگی
الهه طالبی، در رشته اقتصاد مشغول تحصیل است و تنها 8 ماه تجربه فعالیت بازاریابی شبکهای دارد و از طریق پدرش به این صنعت معرفی شده است. او در مورد این نوع تجارت، تصریح کرد: نتورک شغل خانوادگی ما محسوب میشود و در زمان تعطیلی مدارس(به دلیل کرونا) به اتفاق مادر و پدر به بازاریابی شبکهای میپردازم که برایم بسیار جذاب و جالب است، چون کار در کنار خانواده را تاکنون تجربه نکرده بودم. شرایط بسیار خوبی در ساختمان آموزش بادران ایجاد شده است و انرژی مثبت زیادی اینجا احساس میشود و در این مدت کوتاه در زندگیام تغییرات زیادی ایجاد شده است.
وی در ادامه تأکید کرد: معتقدم که نتورکمارکتینگ باعث نزدیکی و خوشبختی خانوادهها میشود و با شرایط ایدهآلی که دارد همه توانایی پرداختن به این صنعت را دارند. بادران یکی از قدرتمندترین شرکتها در کشور محسوب میشود و با برگزاری دورههای تخصصی و آموزشی هر روز با شرایط جدید و خوبی روبرو میشویم که همین موضوع ما را نسبت به آینده بسیار امیدوارتر کرده است، به همین دلیل مصمم هستم این شغل را تا انتها دنبال کنم، چون آرزوهای بسیار زیادی دارم که برای همه آنها برنامهریزی کردهام.
میکروبیولوژی و بازاریابی شبکهای
رزا زنگنه، ترم 4 رشته میکروبیولوژی است و حدود 7 ماه است که بازاریابی شبکهای را به صورت تماموقت دنبال میکند و از طریق یکی از دوستانش به این صنعت معرفی شده است. وی در مورد ساختمان آموزش شرکت بادران خاطرنشان کرد: در ابتدا پدرم مخالف فعالیت من در بازاریابی شبکهای بود، ولی یکروز به بادران آمد و از نزدیک با این شرکت و امکانات آن آشنا شد و حالا به صورت حرفهای مشغول این تجارت هستم.
وی ادامه داد: بازاریابی شبکهای شغل مقدسی است که روی رفتار، تفکر و حتی نحوه صحبت افراد تأثیر میگذارد، در حالی که سایر مشاغل دارای چنین ویژگیهای ایدهآلی نیستند. در سایر مشاغل شما فقط برای خود کار میکنید در حالی که نتورک فعالیتی گروهی محسوب میشود. هر چند با سایر شرکتهای بازاریابی آشنا بودم، ولی در نهایت تصمیم گرفتم که در بادران کار کنم و از انتخاب خود بسیار راضی هستم. در این حوزه و همچنین میکروبیولوژی اهداف زیادی دارم که حتماً در آینده به آنها دست پیدا خواهم کرد چون در نتورکمارکتینگ بعد از مدتی به آزادی زمان دست پیدا میکنیم و آنوقت میتوانم در رشته تحصیلی خود و کار در آزمایشگاه بپردازم.
مسوولیتپذیری
نور احمد قائب، قبلاً سرایدار بوده و حالا بیش از یک سال است که در شرکت شبکه بادران مشغول بازاریابی است. او در گذشته هیچ شناختی از این صنعت نداشته و از طریق یکی از دوستان قدیمی به نتورک معرفی شده است. وی در این خصوص تأکید کرد: در گذشته اصلاً وضعیت اقتصادی خوبی نداشتم، ولی با شناخت این صنعت به آرامش و بخشی از اهداف خود رسیدهام، به همین دلیل معتقدم که بادران کارخانه انسانسازی است و در این شرکت شاهد تغییرات زیادی بودهام. در گذشته شاهد بودم که افراد زیادی از سایر کمپانیها به بادران میآیند و همین من را به بادران علاقهمند کرد.
وی خاطرنشان کرد: بازاریابی شبکهای با ایمان و باور همراه است و هرگز با طرز تفکر منفی نمیتوان به اهداف مورد نظر رسید. معتقدم قبل از سخن گفتن، نوع تفکر ما به مخاطب انتقال داده میشود، برای همین ابتدا باید حال خودمان خوب باشد و به آینده ایمان داشته باشیم. بازاریابی شبکهای بسیار قدرتمند است، ولی بسیاری شناخت کافی از آن ندارند، به همین دلیل به همه پیشنهاد میکنم که حتماً در مورد این صنعت تحقیق و بررسی کنند. در این حوزه مسوولیت پذیری از اهمیت زیادی برخوردار است و افرادی موفق میشوند که دارای پشتکار باشند. من در این یکسال آموزشهای بسیاری دیدهام و نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کردهام و امیدوارم که بتوانم به سایرین نیز کمک کنم.
بینش مدیران ارشد
مرتضی قیومیان، 17 سال مشغول تزئینات داخلی ساختمان بوده و از طریق یکی از دوستان به بازاریابی شبکهای معرفی شده است. وی در مورد بازاریابی شبکهای تأکید کرد: در زندگی خیلی دنبال فرصتی بودم و البته از قدرت کار گروهی شناخت کافی داشتم و با ورود به شرکت بادران با تحول شخصیتی زیادی روبرو شدم و با اینکه در گذشته زیاد اهل مطالعه نبودم، ولی در این مدت 50 جلد کتاب خواندهام که این موضوع در بینش و انگیزهام بسیار تأثیرگذار بوده است.
وی ادامه داد: بینش مدیران ارشد بادران باعث انتخاب من شد، چون آنها دیدگاه جهانی دارند و با این روند بدون تردید بادران در آیندهای نزدیک تبدیل به یکی از بزرگترین شرکتها در سطح جهان خواهد شد، چون عوامل موفقیت را در اختیار دارد. در ساختمان آموزش دورههای بسیار خوبی برای بازاریابها برگزار میشود و با این روش حتماً آینده درخشانی خواهیم داشت و از این طریق از مدیران ارشد بادران تشکر میکنم.
عملکرد حرفهای بادران
علی محمدی، دانشجوی رشته حقوق است که حدود 2 ماه در بازاریابی شبکهای فعالیت میکند. وی در مورد شرکت شبکه بادران تصریح کرد: از سایر شرکتهای شبکهای شناخت کافی دارم و تنها دلیلی که جذب بادران شدم حمایت و آموزشهایی بود که انجام میشد. شرکت بادران همواره تلاش میکند که بازاریابها با علم روز دنیا آشنا شده و شرایط متفاوتی را تجربه کنند. آموزش از ارکان اصلی بادران محسوب میشود و باید سعی کنیم که از درآمدهای سنتی فاصله گرفته و متناسب با علم روز دنیا حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در سایر شرکتها متأسفانه فروش به درستی صورت نمیگیرد، در حالی که بادران در فروش کاملاً حرفهای عمل میکند، به همین دلیل با اینکه سایر شرکتها پیشنهاد همکاری دادند، ولی قبول نکردم و حالا به صورت حرفهای مشغول بازاریابی شبکهای هستم. با اینکه کشور در اوج تحریمها قرار گرفته و اقتصاد به دلیل شیوع ویروس کرونا اوضاع مناسبی ندارد، ولی مدیران ارشد بادران با درایت و تفکر مناسب چرخه تولید کارخانههای خود را حفظ کردند و اشتغالزایی نیز تأثیرگذار بود و با این روند مجموعه بزرگ بادران آینده بسیار درخشانی خواهد داشت.
شرایط ایدهآل بازاریابی
علیرضا عبادی در گذشته تولیدکننده مصالح ساختمانی بوده و دارای 2 سال تجربه بازاریابی شبکهای است. وی در خصوص شرکت بادران تصریح کرد: توسط یکی از بستگان روز جمعه به ساختمان آموزش بادران آمدم و برایم بسیار جالب بود که این نفرات در روز تعطیل در این ساختمان دنبال چه اهدافی هستند. من در بازار تجربه فراوانی دارم، شما در آنجا باید ریسک کنید و با افتوخیز فراوانی روبرو هستید و در حالی که هیچ اهرمی وجود ندارد، باید به تنهایی درآمدزایی کنید و نکته آخر اینکه در بازار شما باید دائم تجربه کنید در حالی که در بادران فقط حمایت میشوید و کارشناسان آن مسیر برد- برد را نشان میدهند و در این محیط انرژی احساس میکنید که در جای دیگر قابل لمس نیست.
وی ادامه داد: بادران در این چند سال سیر صعودی داشته و در اکثر شهرها فعال است و با این روند قطعاً بادران میتواند تبدیل به یکی از قدرتمندترین شرکتها در کشور و حتی آسیا شود. معتقدم که در 20 سال آینده همه بازاریابی شبکه را دنبال خواهند کرد و بادران تبدیل به نام بزرگی در عرصه اقتصاد شود.