تلفن تماس: 021-45863
اطلاعیــه شماره 2687

رزیتا اسماعیلی، بازارب ارشد: استعدادها در بادران شکفته می‌شود

يكشنبه، 26 بهمن ماه 1399

  

اولین رسانه تصویری بازاریابی شبکه‌ای ایران میزبان رزیتا اسماعیلی یکی از توزیع‌کنندگان ارشد شبکه بادران بود. وی به عنوان بانویی موفق با حضور در این برنامه از چالش‌ها و موفقیت‌های خود در طول مدت فعالیت نتورک مارکتینگ در شرکت شبکه بادران صحبت کرد که بدون تردید برای فرشته‌های باد خالی از لطف نخواهد بود.
احساس شما از حضور در استودیو بادران تی وی چیست؟
بسیار خوشحالم از این‌که روزی به‌عنوان یک عضو وارد این کمپانی بزرگ شدم و امروز به استودیوی این مجموعه دعوت شدم تا از مسیری که طی کردم بگویم و خیلی از این بابت خوشحال هستم.
قبل از ورود به بازاریابی شبکه‌ای، چه فعالیتی داشتید؟
 قبل از ورود به عرصه نتورک مارکتینگ، مدرس ریاضی و فیزیک بودم و تا سال 1390 گرگان زندگی می‌کردم. بعد از ازدواج به تهران آمدم و زمانی که بازاریابی شبکه‌ای به من معرفی شد، به مقایسه آینده بازاریابی شبکه‌ای و تدریس پرداختم و در نهایت وارد بازاریابی شبکه‌ای شدم و با همه وجود آن را دنبال کردم. در ابتدای کار تمام مؤلفه‌های لازم برای این صنعت را نداشتم و فقط جدیت و نگاه پرقدرت ما است که مهم است و ما را در این عرصه به جلو می‌برد.
چه سالی وارد بازاریابی شبکه‌ای شدید؟
من 24 اردیبهشت 1395 وارد این عرصه شدم یعنی حدود 4 سال و نیم پیش.
چرا نتورک را انتخاب کردید؟
همیشه تمایل به درآمد زیاد داشتم و بعد از مدتی متوجه شدم صنعت بازاریابی شبکه‌ای می‌تواند اتفاقاتی را برایم رقم بزند که در جای دیگر امکانش نیست. شغلی که در ابتدای راه سرمایه مالی کلان و دانش اولیه خاص نیاز ندارد و من به این دلیل شروع کردم که در این حوزه پتانسیل درآمدی نامحدودی داریم و این مطلب در نتورک برایم فوق‌العاده انگیزه‌بخش و راهبر است.
فعالیت در نتورک مارکتینگ به عنوان یک خانم چه شرایطی دارد؟
ما زمانی که وارد این عرصه می‌شویم در وهله اول نگاهمان به افراد موفق است و فکر می‌کنیم که مسیر راحتی را طی کرده‌اند تا به جایگاه فعلی‌شان برسند؛ مثلاً چون زودتر آمدند یا موارد این چنینی. در صورتی که هر موقع ما بازاریابی شبکه‌ای را شروع کنیم باید یک سری چالش‌ها و موانع را طی کنیم. ازنظر من این مسیر برای خانم‌ها ، آقایان، مجرد، متأهل و گروه‌های سنی دهه‌های مختلف فرقی ندارد. همیشه یک سری موانع وجود دارد و نتورک مارکتینگ یک برابرساز واقعی است. یعنی هر کس با هر شرایطی بیاید فرقی ندارد و می‌تواند در کنار افرا دیگر، یکسان نشان داده شود و به فعالیت بپردازد.
من زمانی که وارد شده بودم فکر می‌کردم در عرض 2 الی 4 سال باید سریع این مسیر را تمام کنم و توی مسیر متوجه شدم ما به دنبال مقصد نیستیم و در بازاریابی شبکه‌ای قرار نیست به نقطه‌ پایان برسیم. درواقع کل این صنعت یک سبک زندگی است و خودم را در این مسیر پیدا کردم و بسیار از آن لذت می‌برم. ما از هر داستانی می‌توانیم در جهت رشد استفاده کنیم. روزی که به این نتیجه برسیم که زندگی، تجارت و بیزینس یک مقصد نیست بلکه همان مسیر است؛ هم از این مسیر لذت می‌بریم و هم در آن رشد می‌کنیم و درنهایت به آنچه قرار است برسیم، می‌رسیم.
در این صنعت بهانه‌ای برای عدم ورود خانم‌ها وجود دارد؟
ما یک جمله معرف داریم که می‌گوید: یا یک دلیل برای انجام یا هزار بهانه برای انجام ندادن وجود دارد. ما برای شروع بازاریابی شبکه‌ای یک دلیل محکم و جدی باید داشته باشیم. بانوانی که مادر، همسر و یا دختر هستند، بیایید فکر کنیم هدف و رسالت ما در زندگی چیست؟ ما می‌توانیم در هرجایی کسب درآمد کنیم اما نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم. اعتقاد دارم همه شما پتانسیل‌هایی دارید که هرگز نشکفته است. خود من اگر وارد این صنعت نمی‌شدم از کجا می‌دانستم که می‌توانم برای هزاران نفر صحبت کنم و یا از کجا می‌دانستم می‌توانم هوای هزاران نفر را داشته باشم. من خدا را شاکرم که در مسیر بادران قرار گرفتم زیرا ممکن بود به همان شغل تدریسم ادامه دهم و با گذر زمان اصلاً نفهمم برای چه به این دنیا آمدم. من به افراد زیرمجموعه‌ام همیشه می‌گویم: خدا را شکر که ما متوجه شدیم در چه مسیری باشیم. ما خیلی پتانسیل‌های بالقوه داریم که هیچ‌وقت بستری برای بالفعل کردنش نبوده و شرکت شبکه بادران همان بستر بالفعل کردن است. احساس می‌کنم هر کس بخواهد می‌تواند در این حوزه به جایگاه عالی برسد.
نشانه‌های مسیر صحیح در نتورک چیست؟
هر موقع که می‌بینم چالش‌ها خیلی زیاد شده، اوضاع خیلی تاریک است و در قعر دره هستم، ازنظرم بزرگ‌ترین نشانه است و متوجه می‌شوم که قطار روی ریل درستی است و مسیر را به‌درستی می‌روم و بعد از این دره قطعاً مسیری است که به قله موفقیت می‌رسیم و باید مسیر را ادامه بدهم. دیدگاه من این است که چالش بزرگ یعنی موفقیت بزرگ. از نظر من هر جا چالش‌ها زیاد شد آنجا یعنی در یک قدمی موفقیت بزرگ هستیم.
چه کسانی در نتورک مارکتینگ موفق می‌شود؟
از نظر من کسی که در زندگی‌اش خسته باشد و کسی که زندگی‌اش را دوست نداشته باشد، پتانسیل موفقیت دارد. اصلاً فرقی ندارد در چه سطحی از خانواده و درآمد باشیم. کسی موفق است که به دنبال بر هم زدن حاشیه امن زندگی‌اش باشد و از شرایط فعلی‌اش خسته باشد. ما باید فکر کنیم که آیا امروز از آنچه که از زندگی می‌خواستیم رضایت داریم و با تمام وجود تصمیم بگیریم که می‌خواهیم جزو افراد موفق در این صنعت باشیم.
آیا شما شانس آوردید؟
بله من صدر در صد شانس آوردم چون یک روزی فهمیدم شانس یعنی فرصت به اضافه آمادگی. من آماده بودم برای تغییر و قطعاً فرصتی به من معرفی شد و من اسمش را می‌گذارم شانس و اسم مراحل بعدی رو هم می‌گذارم شانس. من تا قبل از بازاریابی شبکه‌ای وارد خیلی شهرها مثل ورامین نشده بودم و امروز یک عده زیادی از افراد باغیرت سازمان من از مردم ورامین هستند و باعث افتخارم هست که خدمت‌گزارشان هستم. من نام تمام این موارد را می‌گذارم شانس. اما در کل باید تعریفمان را از شانس درست کنیم و باید آماده باشیم تا فرصت را دریابیم. قطعاً در این مسیر امداد غیبی هم به کسی که آماده است، کمک می‌کند.
در نتورک آدم قدرتمند وجود دارد؟
همه ما ابتدای نتورک منتظریم که یک آدم قدرتمند وارد مجموعه شود و تیم به‌واسطه ایشان رشد زیادی کند. اما درواقع آدم قدرتمند وجود ندارد و افراد مجموعه شبیه ما می‌شوند. قدرتمندترین آدمی که می‌تواند سازمان ما را موفق کند خودمان هستیم و همیشه باید روی خودمان حساب کنیم.
ابزارهای قدرت در نتورک مارکتینگ چیست؟
ما خیلی کتاب می‌خوانیم و در خیلی جلسات شرکت می‌کنیم اما آن جلسه‌ای که با خودمان می‌گذاریم و به دلایل مان فکر می‌کنیم اصلی‌ترین ابزار موفقیت ما هستند. بالاسری‌ها بی‌نهایت آماده در اختیار گذاشتن اطلاعات و خدمت کردن هستند اما کسی که دلیل قدرتمند و محکمی برای خودش دارد می‌تواند تبدیل به یک آدم قدرتمند شود.
لطفاً کتابی را برای مخاطبان معرفی کنید؟
خودم کتاب اثر مرکب از آقای دارن هاردی را بسیار دوست دارم، چون شبیه من نبود. من تا قبل از آشنایی با شرکت معظم بادران همیشه به دنبال سریع انجام دادن کارها بودم و حال وارد صنعتی شده بودم که اثر مرکب یک سری تغییر رفتارها و تغییر عادات، ما را موفق می‌کرد. من این کتاب را بسیار زیاد دوست دارم چون باعث تغییر من شد. دوستانی هم که شبیه من هستند شاید بتوانند از این کتاب بی‌نظیر تأثیر بگیرند.
صحبت پایانی؟
از حامیان و راهبرانی که باعث تغییر در زندگی من شدند تشکر می‌کنم. به وجود تک‌تک افرادی که توی سازمانم هستند بسیار افتخار می‌کنم و مطمئنم تک‌تک ما باهم به مقصد موفقیت می‌رسیم.

رزیتا اسماعیلی: استعدادها در بادران شکفته می‌شود