علی جاوید از کارشناسان حوزه بازاریابی، فروش و توسعه مدیریت سازمانی درباره تأثیر آموزش در بازاریابی شبکهای به مرکز رسانه و اطلاع رسانی شبکه بادران گفت: مساله آموزش بنیادیترین و اساسیترین اصل در پیشرفت هر شخص و هر کسبوکاری است و بازاریابی شبکهای هم از این اصل مستثنا نیست.
وی افزود: میزان رشد و پیشرفت یک کسبوکار رابطه مستقیم با میزان آموزش پذیری و رشد شخصی صاحب آن کسبوکار دارد؛ و ازآنجاییکه هر بازاریاب شبکهای صاحب یک کسبوکار است، قطعاً آموزش میتواند باعث پیشرفت آن شخص و به طبع آن موجب پیشرفت سازمان و شرکت شود.
این مدرس گفت: بازاریابی شبکهای یک دانشکده کسبوکار است؛ اما این دانشکده باید مدام با علم روز پیش ببرد و علاوه بر تقویت پایههای قدیمی باید اصول و روابط جدید رو هم کشف کند و آموزش بدهد.
جاوید در پاسخ به پرسشی تفاوت بازاریابی شبکهای سالم و ناسالم گفت: این سوال درواقع راهگشای حرکت در مسیر صحیح این تجارت هست؛ تفاوتهای زیادی بین بازاریابی شبکهای سالم و هرمی وجود دارد و به نظرم عمده تفاوت آنها برمیگردد به نحوه برنامهها و تفکرات اجرایی برای کسب درآمد و فروش. درواقع سیستم بر مبنای آن کار میکند. در بازاریابی شبکهای تکیهبر فروش محصول و پرداخت کارمزد بر مبنای فروش و بازاریابی است و به اعتقاد من هر زمان مشاهده شد شرکتی از این مسیر لغزش کرده، باید به سالم بودن فعالیتش شک کرد.
وی اضافه کرد: بازاریابی شبکهای فرصتی برای اعتلای شخصیت ارزشمند و آزاد انسان است و مسلماً ارزشمندترین دستاورد بازاریابی شبکهای آزادی مالی و فکری است و هر کس بنا به تلاش خودش میتواند رشد کند و محدودیتی برایش وجود ندارد.