به عقیده یک روانشناس تربیتی، علاقه، تخصص، انگیزه و شناسایی بازار هدف از ویژگیهای بارز یک فرد در حوزه بازاریابی شبکهای است که این ویژگیها با فعالیت افراد در این حوزه رشد پیدا میکند.
دکترتقی ابوطالبی، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان درباره نقش جامعه پذیری افراد در فعالیتهای گروهی بازاریابی شبکهای به مرکز رسانه و اطلاع رسانی شبکه بادران گفت: کسب درآمد و استقلال مالی در افزایش اعتماد به نفس، رشد شخصیت و خودباوری افراد بسیار موثر است .
وی گفت: انسان سالم و موفق در انجام ماموریتهای زندگی اجتماعی، کسی است که چهار محور هوش جسمانی، هوش عقلانی، هوش هیجانی و هوش معنوی را داشته باشد و باتوسعه توانمندیهای خود به استقلال در زندگی دست پیدا کند و قطعا در افزایش اعتماد به نفس و کسب هویت واقعی موثر خواهد بود.
به گفته وی بازاریابی شبکهای گامی در این راستا محسوب میشود.
مشروح این گفتگو را در شماره 86 هفته نامه صفر تا صد( که پنجشنبه 8 اسفند منتشر خواهد شد) بخوانید.