یک مدرس دورههای بازاریابی معتقد است ورود به عرصه بازاریابی، سرمایه مادی نمیخواهد، آنچه یک بازاریاب خوب به آن احتیاج دارد درواقع سرمایه معنوی اوست و حس خوبی که به مخاطب منتقل می کند.
به گزارش روابط عمومی شبکه بادران،دکتر کیوان کیان در گفتوگو با هفته نامه «صفرصد» اظهار داشت: بزرگترین سرمایه یک بازاریاب کاریزمای شخصیتی و انتقال حس خوب توسط اوست.
به گفته دکتر کیان، انتقال حس خوب گاهی میتواند با لکنت زبان، لهجه، رایحه خوب، لباس و خوب حرف زدن با استفاده از کلمات صورت بگیرد.
این مدرس دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگیهای یک بازاریاب موفق تصریح کرد:یک بازاریاب موفق باید این موضوع را در نظر داشته باشد که فقط یک کالا به مردم نمیفروشد، انسانها خریدار حس خوب هستند، وقتی برای خرید یک کفش وارد مغازهای میشویم صرفا به خاطر قیمت مناسب یا نیاز ما به کفش نبوده؛ بلکه آنچه باعث میشود آن کفش را بخریم این است که در آن لحظه کفش مورد نظر، حس خوبی را به ما انتقال داده است. این حس خوب از طریق برند، کیفیت، فروشنده و ... منتقل میشود.
وی تاکید کرد: بازاریابان باید بدانند اولویت اول انتقال حس خوب است و قیمت و کیفیت کالا اولویت دوم محسوب میشوند.
دکتر کیان در پایان گفت: به اعتقاد من بازاریابهای خوبِ تاریخ ،کسانی بودند که شخصیت کاریزماتیکی داشتند و طبیعتا درکارشان موفق بودند.
گفتنی است نسخه کامل این گفتوگو را میتوانید در هفته نامه «صفرتاصد» شماره 55 مطالعه کنید.