تلفن تماس: 021-45863
اطلاعیــه شماره 555

گزارش کامل همایش رونمایی از اولین مارکتینگ پلن جامع ایران

پنجشنبه، 15 تير ماه 1396

     همایش تشریحی مارکتینگ پلن جامع بادران در سالن فرشته های باد شرکت شبکه بادران چهارشنبه 14 تیرماه با حضور گسترده بازاریابان، مدیران ارشد, اعضا هیئت مدیره و سرکارخانم مهندس موسوی و جناب آقای دکتر قربانیان برگزار شد.
همایش ساعت 10 صبح با آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران مجری مطرح صدا و سیمای کشور محمود شهریاری ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان ابراز خرسندی کرد که در همایش مارکتینگ پلن به عنوان مجری حضور دارد. شهریاری سپس یادآور شد که این همایش مصادف شده است با جشن روز تیرگان، جشنی باستانی که به اندازه نوروز برای ایرانیان اهمیت دارد، در ادامه شهریاری به چرایی جشن های باستانی پرداخت و اینکه به چه دلیل 14 تیر، تیرگان نام گرفته است.
این مجری توانمند در ادامه با بیان اینکه کمال تشکر را دارم که سرکار خانم مهندس موسوی و جناب آقای مهندس قربانیان نام زیبا و با معنایی برای شرکت انتخاب کرده اند، تصریح کرد: بادران نامی است که در انتخاب آن فکر بوده و معنای بادران را برای حضار تشریح کرد.  
شهریاری سپس با بیان اینکه شرکت بادران با درایت مدیران خود در مدت 6 سال راهی غیر قابل باور را طی کرده است، خاطر نشان ساخت: بادران، شرکتی است که برای نخستین بار در ایران موفق شد، نظام بازاریابی شبکه ای را شکل دهد و نتیجه آن تولد شرکت بادران در 6 شهریور ماه سال 1390 به عنوان اولین شرکت بازاریابی شبکه ای در ایران بود.
ایشان با اشاره به راه اندازی کارخانه های متعدد در طول 6 سال توسط شرکت بادران را کاری عظیم دانستند و افزودند: شنیده ها حاکی از آن است که به زودی یک کارخانه با وسعت 15 هکتار توسط شرکت بادران افتتاح خواهد شد. کارخانه ای که خودش به تنهایی برابر 300 کارخانه متوسط در ایران وسعت و گنجایش دارد.
مجری نام آشنای صدا و سیمای کشور با بیان اینکه بادران از بدو تاسیس بر پایه آموزش بنا نهاده شده است، تصریح کرد: آموزش و توانمند سازی از دغدغه های شرکت بادران از ابتدا تاکنون بوده است.
محمود شهریاری خاطرنشان ساخت: طبق برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، زین پس به جای واژه بازاریابی شبکه ای از فروش مستقیم و به جای واژه بازاریاب از توزیع کننده استفاده شود. فروش مستقیم یعنی رابطه بین مصرف کننده و تولید کننده و این به منزله ایجاد فرصت شغلی برای مردم کشور است و بادران در راستای تولید و اشتغال گام برمی دارد. بادران به جهت تولید خود و از طرف دیگر توزیع کنندگان بی شمار و موفق خود همچون دو بال یک پرنده هستند و باید تولید و توزیع در راستای هم حرکت کرده تا بتواند اثر بخش باشد.
وی با بیان اینکه امروز چهارشنبه، 14 تیرماه از مارکتینگ پلن بادران رونمایی خواهد شد، افزود: این اتفاق تاریخی و عظیم برای نخستین بار است در ایران اتفاق می افتد. مارکتینگ پلنی که حاصل زحمات متخصصان ایرانی و بین المللی طی مدت زمان 14، 15 ماه زیر نظر جناب آقای دکتر قربانیان و سرکار خانم مهندس موسوی صورت گرفت.
این مارکتینگ پلن باعث تولد دوباره بادران خواهد شد و در نظام توزیع کشور آثار و برکات آن برهمگان هویدا خواهد شد.
سپس در ادامه کلیپ در مرز آینده ایم برای شرکت کنندگان به معرض نمایش درآمد که با استقبال شرکت کنندگان روبرو شد.
شهریاری در ادامه با ستایش از خدمت هایی که دکتر قربانیان و سرکار خانم مهندس موسوی برای ایجاد اشتغال برای جوانان انجام داده اند، از ایشان دعوت به عمل آوردند تا به روی سن تشریف بیاورند.
دکتر قربانیان نخست ضمن سلام و احوال پرسی با شرکت کنندگان، اعلام کرد: مارگتینگ پلن یک کار بسیار بزرگ است که حدود 10،15 درصد آن مربوط به بیزینس پلن است، باتوجه به آمار فروش فروردین ماه، شباهت سازی انجام شد و مشخص شد که تعداد دریافت کنندگان پورسانت دقیقا 4 برابر شده است. یعنی هر توزیع کننده با کوچکترین فروش صاحب درآمد خواهد شد. یکی دیگر از شگفتی های این بیزینس پلن این است که بیش از 95 درصد توزیع کنندگانی که تا سقف 2 میلیون تومان پورسانت دریافت می کردند، بین 50 درصد تا 500 درصد افزایش درآمد خواهند داشت.
رئیس هیئت مدیره شرکت بادران افزود: اگر فردی که تازه به بادران پیوسته است و در ابتدای راه قرار دارد، بتواند کسب درآمد کند با انگیزه صدچندان به راه خود ادامه خواهد داد. همچنین در پلن درآمدی گذشته این چنین بود که اگر توزیع کننده ای به پورسانتی مشخص می رسید، پس از آن پورسانت با افزایش روبرو نمی شد ، در حالیکه در بیزینس پلن جدید افزایش پورسانت حد و مرز و سقف ندارد و درآمدها با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.
دکتر قربانیان با اشاره به اینکه یک دلهره بوجود آمده است که ممکن است درآمد توزیع کنندگان ارشد کاهش پیدا کند، تاکید کرد: این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. برای مثال محمدرضا بهرامی، توزیع کننده ارشدی که ماه ها است بیشترین درآمد پورسانت شرکت را از آن خود کرده است. میزان درآمدش در پلن قدیم و جدید در فروردین ماه یکی دو درصد تفاوت داشته است . در این پلن شایسته سالاری به بهترین نحو ممکن اتفاق خواهد افتاد.
ایشان در ادامه از سرکار خانم مهندس موسوی دعوت به عمل آوردند تا در خصوص مارکتینگ پلن جامع توضیحاتی را برای حضار بدهند.
مدیر عامل شرکت بادران سرکار خانم مهندس موسوی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان گفتند، تاریخ 14 تیرماه سال 96 را فراموش نخواهد کرد و ادامه روند سعودی بادران همچنان ادامه دارد و بادران تغییر به سمت فرداهایی بهتر را خواهد داشت.
سرکار خانم مهندس موسوی نخست روند فعالیت شرکت جهانی بادران را از ابتدا تاکنون برشمردند و خاطر نشان ساختند: اگر بخواهم فعالیت های شرکت را در طول این چند سال فقط مرور کنم، حداقل 10 الی 15 ساعت زمان نیاز دارد، اما بزرگترین اتفاق شرکت بادران در طول این شش سال تدوین نخستین مارکتینگ پلن جامع ایران، توسط شبکه جهانی بادران است.
مدیر عامل شرکت بادران در ادامه با اشاره به اینکه از سال 85 انتشارات با ما را هم مدیریت می کند، افزود: سال 85 انتشارات با ما یک کتاب با نام "نمی خواهم تغییر کنم" را چاپ کرد و سپس ایشان گوشه ای از این داستان را برای شرکت کنندگان قرائت کرد. این کتاب، داستان دوستی کرم با حلزون بود. کرم از شرایطی که دارد لذت می برد بی آنکه بداند او تغییر خواهد کرد حلزون یک شعر برای کرم می خواند، وقتی زمین می چرخد تو هم با آن می چرخی، وقتی که برای بهتر شدن تغییر کنی، دنیا را هم با خود تغییر می دهی. این شعر را بارها حلزون برای کرم می خواند. کرم پیله ای دور خود می تند و مرتب شعر حلزون را می خواند و وقتی به خواب می رود. در خواب می بیند که پرنده ای بالای سرش پرواز می کرد ترس وجودش را در برگرفت، او که هنوز خود را به مانند کرم ها می دید، خواست خودش را در زیر بوته ای خاردار پنهان کند که بال های ظریف و نازکش به خارها گیر کرد و کنده شد. وقتی پروانه ای مانند کرم ها فکر کند معلوم است که نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
خانم مهندس موسوی با بیان اینکه ما همه فرشته ها و پروانه هایی هستیم که شاید متاسفانه عملکرد صحیحی را بر اساس استانداردهای جهانی در این مدت نداشته ایم، اعلام کرد: در این مدت از تمام مسائل شما باخبر هستم، تمام پیام های شما را شنیده ام و اتفاقات درون شرکت را مطلع هستم. ولی آگاه باشید زمانی که شما در تیم های خود در حال تیم سازی و تلاش و کوشش بوده اید، ما هم بی تفاوت نبوده ایم و به فکر سازمان بوده ایم و نتیجه این اتفاق مارکتینگ پلن جامع بادران بوده است.
ایشان خاطر نشان ساخت: این رونمایی هرگز نمادین نخواهد بود اما اجرا و عمل پلن مهم تر از رونمایی است. هدف بادران از ابتدا ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم بوده و هست.
مدیر عامل بادران در ادامه با مهم خواندن مارکتینگ پلن بادران، متذکر شد: این پلن که حاصل ماه ها زحمات و پیگیری های متخصصین شرکت بادران بوده است، تغییرات گسترده ای را در این تجارت ایجاد خواهد کرد و شرکت های دیگری به تبع آن از ما پیروی می کنند. این اتفاق تازه ای نیست و بادران پرچمدار نتورک مارکتینگ ایران است.
سرکار خانم مهندس موسوی در ادامه از نخستین توزیع کننده ارشد بادران یعنی جناب آقای محمد رضا ایرانمنش دعوت بعمل آوردند تا مارکتینگ پلن را برای شرکت کنندگان تشریح کند.
محمد رضا ایرانمنش ضمن تشکر از توزیع کنندگانی که از سراسر کشور در این مراسم مهم حضور بهم رسانده بودند، خاطر نشان ساخت: شرایط حال حاضر بازاریابی شبکه ای آن چیزی نیست که سازمان انتظارش را داشت و در حال حاضر مارکتینگ پلن جامع بادران طوری طراحی شده است که تمام کاستی های سابق در آن دیده شده و مرتفع گردیده است.
این مارکتینگ پلن به صورت ویدئو آموزشی برای حضار پخش شد و محمدرضا ایرانمنش در قسمت هایی از فیلم که احتیاج به توضیحات بیشتر داشت، با متوقف کردن فیلم، قسمت مربوطه را برای حاضرین تشریح می کردند.
در این فیلم مشخص شد شرکت شبکه بادران تغییرات بنیادی در برنامه تجاری خود کرده است. این تغییرات در بخش های مختلفی از شرکت نظیر بخش تولید، آموزش، برنامه کسب درآمد و محتوا است. اما پیش از مشخص کردن تغییرات عنوان شده، به پیشینه شرکت های بزرگ نتورک مارکتینگ در جهان اشاره شد. شرکت هایی که در جهان موفق به توسعه فعالیت های خود شده اند.
سپس محمدرضا ایرانمنش با اشاره به اینکه برخی از شرکت های بزرگ جهانی با وجود اینکه فروش تک سطحی داشته اند پیشرفت های عظیم در شرکت بوجود آمده که آنها را به شرکت های بزرگ جهان تبدیل کرده است.
در ادامه فیلم به بررسی شرکت های موفق و ناموفق بین المللی پرداخت. شرکت ها از محصولات بی نظیری برای عرضه سود می بردند. تغییری که در مارکتینگ پلن شرکت دیده شده است. مقرر شد در سبد محصولات بادران کالایی قرار گیرد که علاوه بر اینکه از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد، مزیت رقابتی داشته باشد. طوری که اگر مشتری با طرح درآمدزایی شرکت هم آشنا نباشد ولی برای خرید محصول به شرکت مراجعه کند سپس توزیع کننده شرکت شود.
دومین مسئله مهم شرکت های بزرگ جهانی موفق، چارت آموزشی قوی است که براساس پلن جدید چارت آموزشی مختص به شرکت بادران طراحی شده است. مورد بعدی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، برند است، که بادران موفق شد برای نخستین بار در ایران از نخستین برند جامع رونمایی کند.
یکی از نکات اصلی و برجسته شرکت های موفق جهان، مشتری است، که در این پلن جزییات آن بررسی و نقاط ضعف و قوت آن دیده شده است. در نهایت تولید محتوی و برندینگ هم از دیگر بخش هایی بود که دچار تغییرات گسترده و مطابق با روز جهانی شده است. تولید محتوی مفید و با ارزش که باعث ارتقا توزیع کنندگان در زمینه محصول و همچنین ارتقا اطلاعات مشتریان از محصول شود.
در ادامه استراتژی شرکت های موفق بزرگ جهانی بررسی و تحلیل شد و مشخص شد که تبلیغ شفاهی، فروش شخص به شخص و داشتن مشتریان منظم و مستمر از استراتژی های اصلی شرکت های بین المللی هستند.
اهدافی که شرکت بادران از امروز برای خود درنظر گرفته است، عبارتند از: 1. تبدیل شدن شرکت بادران به قدرت بلامنازع بازاریابی شبکه ای. 2، تبدیل شدن بادران به بزرگترین شرکت تولیدکننده محصولات زیبایی در ایران. 3، تولید محصولات زیبایی هم سطح و بالاتر از رقبای خارجی در ایران. 4،  ورود به عرصه بین المللی و رقابت با شرکت های خارجی بزرگ. 5، تبدیل شدن به رهبر بازار در ایران در دو حوزه محصولات زیبایی و بازاریابی شبکه ای.
سپس به نقش مهم آموزش در محصولات و فروش محصول در پلن جدید اشاره شد. محتوایی که شرکت شروع به تولید آن کرده است، به دو بخش تقسیم شده است. محتوای مربوط به محصولات؛ ترکیبات محصولات چیست، امتیاز رقابتی آنها نسبت به رقبا چه مواردی است، نحوه استفاده از این محصولات چگونه می باشد. محتوای مربوط به کسب درآمد؛ استانداردسازی آموزشی در بخش های مختلف و ارائه راهکارهای جامع آموزشی.
سپس در خصوص برندسازی نکاتی از طریق ویدئو، آموزش داده شد. در راستای ایجاد ارزش برند شرکت بادران بر روی دو موضوع بازبینی نام و نشان تجاری شرکت و بازبینی نام محصولات در اجرای برندینگ متمرکز خواهد شد.
طرح سوددهی یکی دیگر از بخش هایی است که متخصصان داخلی و بین المللی مطابق با استانداردهای روز جهانی طراحی کرده اند. طرح سود دهی باید 12 نکته کلیدی را در خود داشته باشد. این نکات شامل:1. خرید شخصی محصولات و خدمات، 2. فروش به مصرف کنندگانی که عضو طرح درآمدی نیستند. 3، معرفی فرصت درآمدی به دیگران. 4، ساختن مجموعه. 5، آموزش، حمایت و پرورش اعضا جدید. 6، راهبر شدن. 7، کمک به اعضا زیر مجموعه برای راهبرشدن آنها. 8، رشد شخصی لیدرها. 9، حداقل الزامات فعالیت. 10، تلاش برای ارتقا به یک عنوان یا رتبه بالاتر. 11، فعال ماندن و مشارکت در کسب و کار. 12، الزاماتی که برای باقی ماندن در جایگاه باید صورت گیرد. گفتنی است که طرح سود دهی بادران تمامی این 12 نکته را همانند شرکت های مطرح بین المللی در خود جای داده است. در طرح سود دهی زین پس با امتیاز تجاری( B P ) و ارزش تجاری( B V ) سر و کار خواهید داشت.
بدلیل مهم بودن بیزینس پلن این قسمت به صورت جداگانه در روزهای‌ آتی متعاقبا اعلام خواهد شد.
در ادامه این ویدئو مشخص شد، توزیع کنندگان در هر سطحی که قرار داشته باشند، ارزش گذاری خواهند شد و با معیارهایی که وجود دارد بج های سینه دریافت خواهند کرد این بج سینه ها از مولد تا فرشته باد که بالاترین عنوان توزیع کنندگان است، در سمینارها به توزیع کنندگان اعطا خواهد شد. در ساخت این بج ها از فلزات، استیل، نقره و طلا استفاده شده است و نام رده ای که شخص در آن قرار دارد در وسط این بج حک شده است. همچنین آمیتیس، یاقوت، زمرد و الماس سنگ های این بج سینه را تشکیل می دهند که به نسبت موفقیت توزیع کننده جنس فلز و جنس سنگ با ارزش تر خواهد شد.
برنامه آموزشی BEST، برنامه ای که آموزش های ضروری توزیع کنندگان است: آموزش یکی از مهمترین عناصر اصلی در موفقیت هر توزیع کننده می باشد، که در این پلن جامع آموزش های نوین جهانی طراحی شده است. عمده آموزش های شرکت برای رده نوآموزان می باشد.
این آموزش ها همواره توسط گروهی متخصص ( گروه kad ) از طرف شرکت برای توزیع کنندگان در نظر گرفته شده است.
سپس محمد رضا ایرانمنش در خصوص افراد حرفه ای گروه kad و نحوه آموزش آنها نکاتی را متذکر شد.
در آخرین اسلاید این ویدئو مشخص شد، زین پس گروه 20 نفره از توزیع کنندگان برتر شرکت تشکیل خواهد شد. معرفی این گروه برای نخستین بار در تاریخ 6،6 سال 96 خواهد بود. سپس 20 نفر برتر شرکت در تاریخ 9 آذر ماه در سمینار مدیران و آخرین تیم 20 نفره سال 96 در 9 اسفند ماه در همایش مدیران معرفی خواهند شد. همان طور که مشخص شد در سال 96 سه مرتبه 20 نفر نخست شرکت انتخاب می شوند. نحوه قرار گیری در گروه بیست هم، آخرین رده ای که بازاریاب در ماه گذشته کسب کرده است، محاسبه خواهد شد.
بعد از معرفی نفرات برتر شرکت، جلساتی با عنوان اجلاس گروه 20 تشکیل خواهند داد.
سپس رضا مدنی یکی از توزیع کنندگان بادران به روی سن آمد و آهنگ زیبای "دلیل حال خوب" را برای حضار خواند و باعث شد شرکت کنندگان به وجد بیایند. پس از آن  شرکت کنندگان برای صرف ناهار سالن همایش را ترک کردند.
پس از صرف ناهار مراسم رونمایی از بزرگترین، جامع ترین و نخستین مارکتینگ پلن جامع بادران با دستان پرتوان سرکار خانم مهندس موسوی و جناب آقای دکتر قربانیان به صورت نمادین انجام شد. لحظات رونمایی، لحظاتی پرهیجان و توصیف ناپذیری بود که احساسات حاضرین را نمی توان با کلمات بیان کرد و بادران دوباره متولد شد و فرشته باد در آسمان ایران و جهان به پرواز در آمد. خدارا شاکر هستیم که تلاش ها به ثمر رسید. سپاس از مدیران متفکر بادران.
سپس جناب آقای مهندس فرشید قربانیان، قائم مقام متفکر و جوان شرکت شبکه بادران، که هدایت گروه kad را عهده دار است به همراه چند تن از اعضا این گروه به روی سن آمدند و این مارکتینگ پلن را برای حضار تشریح کردند و این همایش عظیم در روزی تاریخی به پایان رسید و راه بادران آغاز شد.
در انتها کارگاههای آموزشی برگزار شد .